بازی کامپیوتری پرواز دوران

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید

 

عقابی با دل شیر|نقد و بررسی کوتاه بازی پرواز دوران+نسخه گرافیکی
Poster-628x314

مردان زیاد بودند، کسانی که عزیزترین چیز براشون تو زندگی جونشون نبود و تعریف مقدسی از مردونگی و معرفت داشتند، از خود گذشتگی ، دل کندن از دل بستگی ها ، جان بر کف بودن برای خیلی چیز ها و … کارهایی هستند که هیچ کداممون امروز توان انجامش را نداریم. از دفاع مقدس زیاد گفته شده، از این حرف هایی که در جملات اول زدم زیاد گفته شده آن هم در قالب های مختلف، فیلم ، نوشته ، گفتار و بازی و … و اکثرا هم به حدی به شیوه بد و نادرست گفته شده که الان هیچ کدام گوش شنیدن این حرف ها را نداریم و کمتر پیش می آید که لحظه ای در این موارد تامل و تفکر کنیم؛

Abbas Doran F 4 Phantom II 486x365 عقابی با دل شیر|نقد و بررسی کوتاه بازی پرواز دوران+نسخه گرافیکی

عباس دوران

الان بدون توجه به هیچ حرف و دوران و مذهبی، میخوام از عباس دوران بگویم. شجاعت های و عملیات های عجیبش را کنار می گذارم، تنها لحظه آخر. داخل کابین هواپیمای جنگی بود، در خاک بغداد در حالی که صدام مدتی پیش با به تمسخر گرفتن نیروی هوایی ایران می گفت اگر یک خلبان ایرانی بتونه به آسمان بغداد برسه حقوق یک سال افسران عراقی را به او می دهد، هواپیمایش داشت می سوخت، همراهش پرید و جان خود را نجات داد، او هم می توانست بپرد، همسر جوان و فرزند تازه به دنیا آمده و هشت ماهه اش و کلی دلبستگی های دیگر می توانند دلیل خوبی برای نجات دادن جان باشند، اما نه! عباس دوران برای ناامن جلوه دادن بغداد ، پاسخ به تمسخر ها و سرافراز کردن ایران و ایرانی (یعنی من و شما) تا آخرش رفت؛ رفت. واقعا مردونگی ینی چی؟! تعریفمون از این کلمه چیه؟عباس دوران این ها را برای ما تعریف کرد…
پرواز دوران اولین بازی ایرانی است که به صورت جدی در سبک نبرد هوایی و شبیه ساز پرواز ساخته شده که راوی ۱۵ عملیات شهید عباس دوران می باشد. عنوانی که توسط رسانا شکوه کویر ساخته شده، استودیو نسبتا با تجربه و بزرگی که نشان داده بدش نمی آید سبک های مختلف بازی سازی را تجربه کند و تا کنون در ۳-۴ سبک مختلف بازی ساخته است.

Poster عقابی با دل شیر|نقد و بررسی کوتاه بازی پرواز دوران+نسخه گرافیکی

عقابی با دل شیر

نام: پرواز دوران
سبک: شبیه ساز نبرد هوایی
سازنده: رسانا شکوه کویر
پلتفرم: PC
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۹۳
ناشر: مدرن

“پرواز دوران” ویژگی های مثبت زیاد دارد، اما ویژگی های منفی آن نیز کم نیستند، برخی از این خصوصیات منفی را با توجه به اولین تجربه سازندگان در این سبک و موارد دیگر می توان چشم پوشی کرد اما برخی را خیر. بازی منوی کم جزئیات و ساده و در عین حال جالب ، با ایده و شاید تاثیر گذاری دارد. پرواز دوران از جایی آغاز می شود که جنگ ایران و عراق آغاز شده و تمام نیرو های نظامی همچنین عباس دوران فراخوانده می شوند و از این پس شما با این خلبان در عملیات های نفس گیر و مهم همراه می شوید. مشخصه که داستان بازی مستند بوده و در کل جزئیات خاصی ندارد اما روایت بسیار خوب بازی این بخش را خیلی قوی تر کرده است. یکی از اهداف شکل گیری این گونه بازی ها تاثیر گذاری برروی مخاطب است که بیشتر آن به روایت و میان پرده های بازی بر می گردد. کات سین های بازی پرواز دوران به صورت کانسپت آرت های بسیار خوب و با کیفیت می باشد که از نقاط قوت بازی محسوب می شود و تاثیر گذاری لازم را دارد. از لحاظات واقعا خوب و شاید ویران کننده پایان بازیست که با فداکاری شهید دوران همراه است و کانسپت آرت های طول بازی از ابتدا تا پایان نمایش داده می شوند و آهنگ تاثیر گذار لیلای مازیار فلاحی که لایسنس آن گرفته شده پخش می شود؛ و در کل داستان بازی پایان منقلب کننده و تامل برانگیزی دارد. بعضا کانسپت آرت های تکراری در حین بازی دیده می شوند که از نکات منفی بازی است.

TheFlyOfDowran 2 628x354 عقابی با دل شیر|نقد و بررسی کوتاه بازی پرواز دوران+نسخه گرافیکی

روایت داستان بازی خیلی خوب و تاثیر گذار است

در کنار داستان مستند، بازی گیم پلی مستندی نیز دارد و در بازی شما عملیات های شبیه سازی شده ای را انجام می دهید که سال ها پیش در واقعیت انجام شده؛ کیفیت گیم پلی بازی تعریف زیادی ندارد، شما در کل بازی کنترل هواپیمایی را دارید و باید دشمنان مشخص شده را منهدم کنید، پیش از انجام عملیات اطلاعات کاملی از ماموریت ها و اهداف به شما داده می شود و در حین بازی تصویر مستند برج مراقبت را مشاهnه می کنید و حس خوب خلبانِ جنگی بودن لحظه ای به شما دست می دهد، اما چه فایده که این اطلاعات در بازی چندان کاربردی نداشته و جنبه تشریفاتی دارند، شاید کاربردی تر کردن این اطلاعات بازی را لذت بخش تر می کرد. نکته دیگری که از لذت گیم پلی بازی کم می کند این است که دربرخی مواقع باید با مشکلات فنی دست و پنجه نرم کنید و از اصل، کمی دور می شوید. در بازی کنترل خوب هواپیما ، انفجار ها و لذت ترکاندن یک هواپیما یا تسهیلات دیگر ، مشاهده مسیر موشک شلیک شده که در بالای صفحه نمایش داده می شود و چند خصوصیت دیگر به بازی جذابیت بخشیده اما گمان می کنم سازندگان با طرح های بهتر و بیشتر می توانستند گیم پلی بازی را جذاب تر و لذت بخش تر کنند و به روان بودن آن بیافزایند.

Screen shot1 583x365 عقابی با دل شیر|نقد و بررسی کوتاه بازی پرواز دوران+نسخه گرافیکی

پرواز دوران

به کلیت گرافیک بازی پرواز دوران به علت سختی و وسعت کار، ایرادی وارد نیست و کیفیت مطلوبی دارد اما جزئیات این گرافیک چند نکته منفی دارد، مثلا اینکه تخریب پذیری هواپیما طی اصابت موشک ها و تیربار های دشمن اعمال نشده ، به غیر از جعبه آسمان (sky box) ابر های دیگری در ارتفاعات پایین تر تعبیه شده که کار مثبتی است اما چندان خوب جاسازی نشده اند و حالت طبیعی ندارند و دریای بدون تلاتم و غیر طبیعی نیز از این دست نکات منفی بازی است. مدل خود هواپیمای درون بازی خوب است و انفجار ها کیفیت خوبی دارند اما اکثرا به یک نوع هستند و کمیت آن ها جالب نیست. هوش مصنوعی بازی در سطح متوسطی قرار دارد، دشمنان در اکثر مواقع شما را هدف قرار می دهند و حس یک نبرد دو طرفه را ایجاد می کنند، البته این مورد در برخی از لحظات بازی رخ نمی دهد و هواپیما های دشمن اصلا به سمت شما نمی آیند و احساس یک جنگ یک طرفه را پیدا می کنید. وسعت بای در حالت معمول و قابل قبول قرار دارد، با محیط خیلی وسیع و بزرگی مواجه نیستید اما برای نبرد با اهداف مشخص شده کافی است؛ کیفیت تپه ها و کوه ها با کمک بافت های مناسب عالی است. در بازی باگ هایی هم دیده می شود، مانند اینکه هواپیمای دشمن زمانی که روی آن قفل کرده اید به شما برخورد می کند و منفجر می شوید، دشمن خارج از محیط می شود و نمی توانید بدنبال آن بروید و لگ زدن در برخی موارد که اگر در بازی وجود نداشت خیلی بازی را روان تر و مطلوب تر می کرد.
برای صداگذاری دیالوگ های بازی از افراد خوب و متناسب استفاده شده اما هیجان این گفت و گو ها در حین بازی کم است و حس جنگ را تا حدود کمی منتقل می کند؛ صدای انفجار ها در بازی طبیعیست و موسیقی های بازی اکشن و هیجانی اند اما کمی از فضای دفاع مقدس دور هستند.

52 628x354 عقابی با دل شیر|نقد و بررسی کوتاه بازی پرواز دوران+نسخه گرافیکی

گیم پلی بازی می توانست جذاب تر باشد، گرافیک قابل قبول است و صداگذاری نیز بد نیست

پرواز دوران قدم رو به جلو و بزرگی برای بازی سازی ایران نیست اما تجربه خوبی برای بازی سازانمان در سبک نبرد هوایی شد و می تواند برای شما نیز لذت خود را داشته باشد. در متن اشاره کردم در کل یکی از بزرگترین اهداف ساخت چنین بازی هایی در کنار ایجاد لذت برای مخاطب، تاثیر گذاری آن است که در مورد اول رسانا شکوه کویر در حد معمول رو به ضعیف کار کرده اند اما در خصوص تاثیر گذاری فکر می کنم پرواز دوران اولین بازی ایرانی است که این مهم را داراست و توانسته گوشه ای از بزرگی یکی از بزرگان دوران بزرگی را به نمایش بگذارد.

fly عقابی با دل شیر|نقد و بررسی کوتاه بازی پرواز دوران+نسخه گرافیکی

نمره در بین بازی های ایرانی داده شده است

w8swz9xk1570nrtzjahm 92x365 عقابی با دل شیر|نقد و بررسی کوتاه بازی پرواز دوران+نسخه گرافیکی

نسخه گرافیکی

نویسنده:

تاریخ: شنبه 22 شهریور 1393 ساعت: 11:15

نظرات(1)

تعداد بازديد : 563

به این پست رای دهید:

بخش نظرات این مطلب

این نظر توسط (( محمد عباسی )) در تاریخ 1394/11/26 و 18:00 دقیقه ارسال شده است

محمد عباسی

با سلام
اینحانب محمد عباسی یک دیسک بازی پرواز شهید دورن را خریداری ولی متاسسفانه نصب و اجرا نمیشود لطفا راهنمایی فرمایید چگونه میتوانم دیسک سالم ان را جایگزین نمایم


کد امنیتی رفرش

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب : 2011
کل نظرات : 120
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین : 4
تعداد اعضا : 8
آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز : 71
بازدید دیروز : 640
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 5
آي پي امروز : 25
آي پي ديروز : 230
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 10,779
بازدید سال : 53,470
بازدید کلی : 1,678,098
اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی : 3.137.157.70
مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل :
امروز : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

ورود کاربران


رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

امکانات جانبی