ایا میدانستید

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید



    گیاهان صدای خورده‌ شدنشان را می‌شنوند!
    گیاهان گروه بزرگی از موجودات زنده هستند و شامل موجودات آشنایی چون درختان، علف، بوته، سبزه، درخت مو، سرخس، خزه و خزه دریایی می‌شوند.

    ماه رمضان کودکانه
    این روزها که ماه رمضانه و همه جا مجالس قرآن خوانی و افطاری برگزار میشه خیلی از بچه ها هم همراه مامان و بابا در این برنامه ها شرکت میکنند.

    بفرمابید هندوانه...
    هندوانه میوه ای است شیرین و آبدار كه نه تنها باعث رفع تشنگی در هوای گرم تابستان می شود بلكه اثرات بسیار مفید دیگری هم دارد.

    ماه رمضان در کشورهای مختلف
    تا به حال فکر کردید ماه رمضان در کشورهای دیگر چگونه می گذرد؟

    تصاویری از حیوانات
    عکاسی از حیوانات شاخه ای از عکاسی طبیعت است که عکاس روی حیوانات و رفتارها و عادات آنها تمرکز می کند و لحظه های ناب و حیرت انگیز را شکار می کند.

    آشنایی با شهید چمران
    دكتر مصطفی چمران در سال 1311 در تهران، خیابان پانزده خرداد، بازار آهنگرها، سرپولك متولد شد.

    غار دواشکفت
    یکی از کهن ترین سکونت گاههای بشر در منطقه کرمانشاه غار دواشکفت در نزدیکی طاق بستان است.

    از امام دوازدهم چه می دانید...؟
    هنگامی که حضرت مهدی(عج)به دنیا آمد بر بازوی راستشان چه نوشته بود؟ جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا

    ستاره های دریایی
    ستاره دریایی جانوری آبزی است از شاخه خارپوستان. از گروه خارپوستان ، ستاره دریایی را می‌توان به عنوان بهترین نمونه نام برد.

    دانستنی هایی از آزاد سازی خرمشهر
    خرمشهر یکی از شهرهای جنوبی استان خوزستان و مرکز شهرستان خرمشهر است. این شهر در محل تلاقی رودخانه‌های اروندرود و کارون و در ناحیه‌ای باتلاقی و پست در دلتای رودخانهٔ اروندرود قرار گرفته و ۲۳ کیلومتر مربع مساحت دارد.

    آیا میدانید گیاهان نیز هنگام بیماری گریه میکنند؟
    گیاهان گروه بزرگی از گونه‌های زندگی هستند و شامل موجودات زندهٔ آشنایی چون درختان، علف، بوته، سبزه، درخت مو، سرخس، خزه و خزه دریایی می‌شوند.

    ستارگانی که به زمین می افتند!
    کسانی که به نجوم و ستارگان علاقه دارند مطمئنا کتاب هایی درباره نجوم خوانده اند و فیلم هایی را که در مورد نجوم و ستارگان ساخته شده را دیده اند.

    نمایشگاه کتاب
    این روزها نمایشگاه کتاب در مصلی تهران در حال برگزاری است. شما هم اگر اهل مطالعه و خواندن کتاب باشید حتما سری به این نمایشگاه زده اید.

    سنجاب های فراموشکار
    سنجاب ها پستاندارانی بسیار پر تحرک هستند و تقریبا هیچ قفسی نمی تواند برایشان کافی و مناسب باشد

    جوان ترین دانشمند ایرانی
    سجاد یعقوبی 22 ساله را شاید بتوان جوان‌ترین دانشمند ایرانی نامید. وی که تابعیت ایرانی دارد، در خانواده‌ای از شهر شیعه‌نشین «ایغدیر» ترکیه به دنیا آمده است. پدر بزرگ وی «عباس یعقوبی» در گذشته‌های دور از ترکیه به ایران مهاجرت کرده و در شهر مرزی ماکو ساکن شد

    پدر هنر نقاشی ایران
    جلیل ضیاء‌پور، نقاش و پژوهشگر ایرانی است؛ کسی که فعالیتش برای ظهور جریان هنر مدرن در ایران باعث شد او را «پدر نقاشی مدرن ایران» بنامند.

    دریاچه ای صورتی رنگ
    دریاچه رتبا در شمال شرقی شهر داکار پایتخت کشور سنگال در غرب آفریقا قرار دارد .

    لحظه هایی از زندگی شهدا
    14 سالش بود که ساواک دستگیرش کرد، انداختنش توی بند زندانیان نوجوان بزهکار. فکر می کردند اینجوری از راه به در میشه و دیگه کار انقلابی نمیکنه.

    دنیای قورباغه ها
    رایج ترین دوزیستان جهان قورباغه ها و وزغها هستند. نوع بالغ قورباغه ها عموماَ بدون دم و چمباته زده هستند ، آنها پاهای بلند عقب برای پریدن و زبان بلند چسبناک برای گرفتن طعمه ، دارند .

    گل های بهاری
    بذر این گل زیبای بهاری را اسفند ماه در جایی گرم می‌كارند و نگهداری می‌كنند و بهار آن را به باغچه یا گلدانی در فضای آزاد منتقل می‌كنند.

    ویژگی های یک مطالعه خوب
    اگرزیاد درس بخوانید، اما درست نخوانید،یعنی زمان را کشته اید! درست درس خواندن مساوی خواهد بود با حداکثر استفاده از زمان موجود، واین یعنی بهره وری ساعات مطالعه.

    شوره زار چیست؟
    شوره زارها نواحی وسیع و مسطحی در خشکی ها هستند که زمانی بستر دریاچه ای بوده اند.

    شیرهای سفید
    حیوانات سفید رنگ همیشه جایگاه خاصی داشته‌اند. یکی از این حیوانات شیر های سفید هستند.

    از دوره صفویه چه می دانید...؟
    صَفَویان از ایرانیانی بودند که بین سالهای ۸۸۰ تا ۱۱۱۱ خورشیدی، بر ایران و بخشی از سرزمین‌های مجاور آن فرمانروایی کردند.

    دانستنیهای نوروز
    در کشورهایی مانند ایران و افغانستان که تقویم هجری شمسی به کار برده می‌شود، نوروز، روز آغاز سال نو است. اما در کشورهای آسیای میانه و قفقاز، تقویم میلادی متداول است و نوروز به عنوان آغاز فصل بهار جشن گرفته می‌شود و روز آغاز سال محسوب نمی‌شود.

    تخم‌مرغ‌ های سال نو
    همه ی ایرانیان از دیر باز هنگام تحویل سال و شروع سال نو بر سر سفره ی هفت سین عید نوروزشان تخم مرغ های رنگی زیبایی می گذارند که نشان از خوبی هاست و سمبل شکوفایی و نمو در سال جدید است

    دانستنیهای نوروز
    ما ایرانیان هرساله و درهرجای دنیا که باشیم و درآخرین روزهای اسفند ماه به استقبال عید نوروز می رویم . مادران خانه تکانی می کنند و اسباب و اثاثیه ی کهنه را دورمی ریزند.

    عنکبوت های بیوه سیاه
    عنکبوت بیوه های سیاه مونث به رنگ سیاه براق هستند و روی شکمشان شکل هایی شبیه ساعت شنی به رنگ قرمز نارنجی دیده می شود. اما بیوه های سیاه مذکر به ر نگ قهوه ای یا خاکستری با لکه های قرمز کوچک هستند.

    دانستنیهایی از پرندگان
    آیا بزرگترین، کوچکترین و سریعترین پرندگان دنیا را می شناسید ، آیا از نظر دانشمندان در مورد قدمت پرندگان و انواع آنها اطلاعی دارید؟ اگر میخواهید پاسخ این سؤال ها را بدانید پس مطلب زیر را مطالعه کنید.

    رودهای بزرگ
    رود آمازون در کنار اینکه دومین رودخانه بلند در جهان است رکوردهای دیگری را نیز در دست دارد. این رودخانه با 6 هزار و 405 کیلومتر دومین رودخانه بلند در جهان است

    پروفسور مجید سمیعی
    پروفسور مجید سمیعی در یک خانواده معروف گیلانی به سال 1316هـ.ش در تهران متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر به پایان رسانید و سپس عازم آلمان گردید.

    ابرهای زیبا
    ابرها از قطرات ریز آب و یا از بلورهای یخ و گاهی اوقات نیز از مخلوطی از این دو می‌باشند. معمولا ابر هنگامی تشکیل می‌شود که هوا به بالا رانده شود.

    خفاش، پرنده شب
    همانطور که می دانید خفاش ها پستاندار هستند، در واقع تنها پستاندارانی که بال دارند و قادر به پرواز کردن هستند. نام علمی آنها Chiroptera بوده و به معنی دست های بال مانند است.

    عید نوروز در کرمان
    فرا رسیدن سال نو و عید نوروز شور و حال دیگری بین مردم به وجود می آورد. مردم شهر کرمان هم برای شروع سال نو آداب و رسومی دارند که با آن آشنا می شویم:

    پرنده‌ای با رنگ‌آمیزی شگفت انگیز
    طاووس ها در آسیا زندگی میکردند،اما به خاطر پرهای رنگیشان از هزاران پیش تا کنون در پارک ها و باغ های سراسر جهان نگهداری میشوند.

    ماه اسفند در یزد
    در یزد، ده روز مانده به نوروز، پنجه کوچک و ده روز بعد از آن را پنجه بزرگ می گفتند. در پنجه کوچک مراسم چهارشنبه سوری، کوزه شکستن، پختن آش رشته، پختن نان و شیرینی، خانه تکانی و خرید لباس نو را انجام می دادند و هفت سین را آماده می کردند.

    5 خوراکی سرشار از کلسیم
    کلسیم از مهم ترین مواد معدنی موجود در بدن است که به طور طبیعی می توان آن را از انواع مختلف غذاهاٰ نوشیدنی ها و ... دریافت کرد.

    دلنوشته‌ای برای شهدا
    پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اندگ، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند …

    دانستنی‌های پسته‌ای
    پسته گونه‌ای گیاه است. این گیاه در کشورهایی مثل ایران، سوریه، ترکمنستان و غرب افغانستان رشد می‌کند. تولید پسته در ایران در سال ۲۰۰۵ معادل ۱۹۰،۰۰۰ تن بوده که ایران را در مقام یکم در جهان قرار می‌دهد.

    کوهی شگفت انگیز
    کوه ها یکی از شگفتی های طبیعت هستند که مناظر زیبایی را در نقاط مختلف زمین به وجود می آورند.

    دکتر محمد قریب که بود؟
    مرحوم دکتر محمد قریب در سال 1288 در یک خانواده مذهبى در تهران متولد شد. پدرش مرحوم علی اصغر از مردم گركان از توابع آشتیان بود .

    درخت گردوی 1300 ساله
    گردو گیاهی درختی یا درختچه ای است که ارتفاع آن تا 25 متر هم می رسد. دارای تنه صاف با رنگ نقره ای و در برخی گونه ها , خاکستری, برگ ها به شکل مرکب شانه ای بوده و معطر می باشد.

    چرا خروپف می‌کنیم؟
    شاید شما خروپف فکر نکنید چون تقریبا مطمئنید که خروپف نمی کنید! اما حقیقت امر چیز دیگری است. ممکن است برخی از شما این تجربه را داشته باشید که اعضای خانواده یا هم اتاقی شما گفته باشند که ” دیشب خروپفت گوش فلک رو کر کرد!”

    درخت رنگین کمان
    درخت را می توان بعنوان یک گیاه بزرگ چوبی چند ساله تعریف کرد.اگرچه تعریف ثابتی درباره اندازه آن وجود ندارد، می توان گفت یک درخت بالغ معمولا دارای ارتفاع حداقل 5/4 متر بوده و شاخه های آن به یک ساقه اصلی متصل هستند

    حیوانات در زمستان چطور گرم می شوند؟
    فک‌ها با ایجاد لایه‌ای ضخیم از چربی در زیر پوست، بدن خود را در مقابل سرما حفظ می‌کنند. آن‌ها با یخ زدن آب سوراخ‌های بینی‌شان را از آب خارج می‌کنند تا بتوانند هوای کافی به بدن خود برسانند.

    دانستنیهای میوه‌ای
    نصف فنجان انجیر کلسیم بیشتری از نصف فنجان شیر دارد.

    دنیا از دید حیوانات
    همه حیوانات نمی توانند مانند انسان ببینند، خیلی از حیوانات دنیا را در هاله ای از رنگ خاكستری یا بسیار كمرنگ می بینند اما بعضی از آنها می توانند در تاریكی مطلق ببیند

    امام خمینی و کودکان
    حاج سید احمد آقا خمینی: بارها شده بود که من وارد اتاق می شدم و امام مرا نمی دیدند.می دیدم که امام به زانو روی زمین نشسته اند و پسرم علی روی دوش شان سوار است.

    روزهای انقلاب
    بهمن سال 57 بود که سرانجام مبارزات و تلاش های مردم نتیجه داد و انقلاب ایران به پیروزی رسید. حتما شما روز های پیروزی انقلاب را به یاد ندارید چون در آن روزها به دنیا نیامده بودید.

    چی بخوریم تا باهوش شویم
    اشتهای همین مغز سفیدی که زیر جمجمه جا خوش کرده و فقط 2 درصد از کل وزن بدن را تشکیل می‌دهد، ده برابر از ارگان‌های دیگر بیشتر است.

نویسنده:

تاریخ: چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 ساعت: 16:17

نظرات(0)

تعداد بازديد : 365

به این پست رای دهید:

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب : 2011
کل نظرات : 120
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین : 3
تعداد اعضا : 7
آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز : 197
بازدید دیروز : 365
ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز : 2
آي پي امروز : 85
آي پي ديروز : 87
بازدید هفته : 945
بازدید ماه : 2,193
بازدید سال : 44,884
بازدید کلی : 1,669,512
اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی : 3.21.231.245
مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل :
امروز : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

ورود کاربران


رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

امکانات جانبی